top of page

מה זה CBT?

CBT - Cognitive behavioral therapy

טיפול קוגנטיבי התנהגותי.
CBT הינו טיפול ממוקד מטרה, לרוב קצר מועד (בסביבות 20 מפגשים),
שבא לתת מענה לקושי איתו מתמודד האדם או המשפחה.
במהלך המפגשים מתווספים כלים טיפוליים מגישות שונות,
הניתנים בהתאם לצורך של המטופל.

 

הגישה בCBT:

  • בעיות פסיכולוגיות מבוססות ברובן, על דרכי חשיבה שגויות ולא מועילות.

  • בעיות פסיכולוגיות נבנות על דפוסים נלמדים של התנהגות שאינה מועילה.

  • מי שסובל מבעיות פסיכולוגיות יכול ללמוד דרכים טובות יותר להתמודד איתן. על ידי כך להקל את הסימפטומים שלהם ולהיות יעילים יותר בחייהם.
     

בטיפול CBT לרוב מאמצים שינוי לדפוסי החשיבה.
המטפל עוזר למטופל:

  • ללמוד לזהות את עיוותי החשיבה שיוצרים בעיות - להעריך אותם מחדש לאור המציאות האמיתית. 

  • להבין טוב יותר התנהגות ומוטיבציה של אחרים.

  • להשתמש במיומנויות פתרון בעיות להתמודדות עם מצבי לחץ ומצבים קשים.

  • ללמוד לפתח תחושת ביטחון גדולה יותר בעצמו.
     

בטיפול CBT בדרך כלל נבצע שינוי בדפוסי התנהגות.
המטפל עוזר למטופל:

  • להתמודד עם הפחדים במקום להימנע מהם.

  • להשתמש במשחקי תפקידים על מנת להתכונן למפגשים עם אחרים שעלולים להיות בעייתים.

  • ללמוד להרגיע את הנפש ולהרפות את הגוף בטכניקות פשוטות, יעילות ויישומיות.

Holding Hands
Enjoying Sunset

היתרון בCBT הוא שהטיפול שם דגש על עזרה למטופלים, ללמוד להיות המטפלים של עצמם. בעזרת תרגולים במפגש ושיעורי בית מחוץ למפגש.
המטפל מסייע למטופל - לפתח מיומנויות התמודדות ובאמצעותן המטופל ילמד לשנות את החשיבה, הרגשות הבעייתיים וההתנהגות שלו.

מטפל CBT מדגיש את מה שמתרחש בחייו הנוכחיים של האדם בהווה, ולא את מה שגרם לקשיים שלו. ישנה צורך בכמות מסוימת של מידע על העבר של המטופל, אך עיקר ההתמקדות היא בעתיד, על מנת לפתח דרכים יעילות יותר להתמודדות עם החיים.

bottom of page