top of page
  • תמונת הסופר/תsharonlaik1

מוצאים את עצמכם דואגים ?

עודכן: 14 בספט׳ 2022

ישנם מצבים שבהם אתם מוצאים את עצמכם מודאגים לאורך כל היום??


יכולים להיות כל מיני מצבים שמדאיגים אותנו.


אתם מוצאים את עצמכם מוטרדים מדאגות, מהעבודה, עליכם או על האהובים שלכם.


מה אני יכול לעשות במצבים האלה עם הדאגות שלא עוזבות אותי?


טכניקה יישומית שעוזרת -


להכין תזכורת בפלאפון


או לומר למזכירה,


"היי דורית, תקבעי לי בבקשה פגישה -

  • לשעה 13:00

  • 15 דק'

  • לדאגות

"



ואז מה קורה?


בשעת המפגש, לרוב, אני שוכח למה הייתי מודאג בכלל...

רוב הזמן הדאגות שלנו רק רוצות הכרה.


מומלץ שהפגישה לא תהיה לפני שינה, כי זה יקשה על השינה ולא כשאתם באמצע שיחה או צפייה בטלויזיה.

יש לתאם את הפגישה בזמן שנוח ומתאים לכם.


יש לתאם פרק זמן שמספיק עבורכם, אם אתם מרגישים צורך לזמן נוסף, אפשר להגדיל את הזמן לקצת יותר.


כאשר אנחנו קובעים זמן לדאגות אנחנו בעצם מנהלים את הזמן של הדאגות שלנו.

בנוסף אנחנו גם מגבילים אותם לזמן קצר יותר וכך בעצם הדאגות לא מציפות ומטרידות אותנו ברוב שעות היום. כמו כן והכי חשוב! אנחנו שולטים בדאגות (כי היי! אנחנו הגבלנו אתכן בזמן...).


בהתמודדות מול דאגה, ניתן להעזר בכלי טיפולי של פתרון בעיות וחשיפה. פתרון בעיות מתאים לאנשים שמתעסקים באירועים שיקרו בעתיד וכיצד יתמודדו איתם. מתחילים חשיפה מותאמת למגוון מחשבות שעולות לראש - לא רק במיקוד דאגנות. כלי יישומי נוסף שניתן להעזר בו בטיפול CBT, הוא עבודה קוגניטיבית על תוכן המחשבות שיש לכל אדם לגבי אירועים שונים שהוא ניפגש בהם. כיצד הוא רואה אותם מהזווית הנוכחית שלו? בטיפול אנו ננסה לראות את אותם האירועים דרך התייחסות אחרת לאותה הסיטואציה. בעצם ניתן לדמות את זה להרכבת משקפיים שונות. למשל, מבחינת איתגור מחשבות של אשמה עצמית, ביקורת כלפי עצמי או ההסתברות שאירועים רעים יקרו ומחשבות לגבי איך אנשים רואים אותי ועוד...



במצבים אלו כאשר עבודה עצמאית לא מצליחה כי ביצוע טכניקות אלו הוא מורכב ומאתגר, נדרשת עבודה קוגנטיבית התנהגותית יחד עם מטפל, שיוכל להכווין ולמקד אותנו על מנת שנצליח לבצע את זה באופן עצמאי.


ניק טרינטון מציין בספרו ("stop overthinking"), כי דחיית הדאגות מאוד עוזרת, מסייעת ומשפיעה על הורדת החרדה.

לנו יש את האפשרות לתחם את הזמן לדאגות בחיים שלנו, כך שכאשר אנו מאפשרים ונותנים מקום לדאגות שלנו ע''י זמן מוגדר מראש. כך בעצם אנו מצליחים להגביל את הזמן המושקע על הדאגות שלנו ביום יום. יחד עם זאת הגבלת הזמן מאפשרת לנו למנוע מצבים של חשיבת יתר שגורמת לנו - לראות את הדברים בצורה מעוותת סביב דברים שהם בדרך כלל חסרי שליטה - מה שמעורר בנו מצוקה רבה.


אז אם אתם מתחברים לדברים שנאמרו,

מוזמנים ליצור איתי קשר ונתאם שיחת ייעוץ אישית. תודה שקראתם.ן!


פה לכל שאלה,


שרון פסיכותרפיטית

0546278919




10 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page