top of page
  • תמונת הסופר/תsharonlaik1

שיטה אפקטיבית ביותר להתמודדות עם חרדה

עודכן: 14 בספט׳ 2022

מיידפולנס מסייע בהתמודדות עם חרדה.

ישנם מצבים בהם פוגשת אתכם החרדה?

אחת הטכניקות המועילות ביותר להשתמש בה היא - מיידפולנס - מיקוד בכאן ועכשיו.


איך עושים את זה?

במה זה עוזר?

ואיך ניתן ליישם אותה באמצעות החושים שלנו?

זוהי דרך מאוד פרקטית ויישומית שניתן לבצעה ביום יום, בכל זמן ורגע נתון שאנו זקוקים לה. הדרך הזו אפקטיבית מאוד! היא תסייע לנו בהתמודדות מול מצבים מעוררי חרדה.


יש לנו נטייה כזו להאמין שבזמן תרגול מיידפולנס אנחנו נדרשים לא לחשוב על כלום. על מנת לספק הפסקה לראש ולתודעה, אבל זה כמעט ולא מציאותי ומאוד קשה ליישום! תחשבו שאגיד לכם:

"אל תחשבו על פיל כתום על רפסודה" הראש שלנו באופן מיידי מדמיין פיל כתום על רפסודה.

וזה בכלל לא משנה אם אמרתי לכם לפני - "אל תחשבו על".



בזמן תרגול מיידפולנס אנחנו לא יכולים לא לחשוב על כלום, לא רק שאיננו יכולים לא לחשוב אלא ככל שננסה לא לחשוב על זה ככה יהיה לנו קשה יותר, ונהיה מתוסכלים מעומס המחשבות שבאות לנו.


דרך יעילה שבאמצעותה ניתן לשלוט על החרדה שלך - כשהחרדה שלך עולה השתמש בחמשת החושים.


אחת הדרכים שעוזרת עם מטופלים כשהם בהתקף חרדה,

לספור לאחור 5-4-3-2-1

ולהשתמש בחושים שלנו:

  1. חוש הראייה - רואים 5 חפצים בסביבה.

  2. חוש השמיעה - אנחנו שומעים 4 צלילים.

  3. חוש המישוש - ממששים 3 חפצים.

  4. חוש הריח - מריחים 2 ריחות שונים.

  5. חוש הטעם - תזהו טעם אחד.


במידה ואתם בעבודה- איך תעשו את זה שם?

  • ראייה - תסתכל מחוץ לחלון, על העץ, עננים שבשמיים, העט על השולחן, כוס הקפה על השולחן והתמונה שתלויה על הקיר.

  • שמיעה - תקשיב לאוויר שנכנס מהמזגן הצלילים של האנשים שיושבים לידך בעבודה, תשים לב לנשימה שלך ולרעש של המחשב שלך.

  • מישוש - תרגיש את המשקל של הגוף שלך מונח על הכיסא שלך, את הבד של החולצה שלך שמונח על העור שלך, ואת אחיזה שלך על העט או הקפה שלך.

  • ריח - תריח את הריח שיש באוויר, או את הבושם ששמת על העור שלך .

  • טעם - תטעם את הטעם של הקפה שמונח לידך. תשים לב לכל מה שנכנס לתוך הפה שלך. ואז תגלה שלכל דבר יש טעם אחר משלו.


תרגיל חמשת החושים במיינדפולנס הוא תרגול מהיר ונגיש שניתן לקיים כמעט בכל סיטואציה ובזמן קצר. כל עוד נשתמש בה וניהיה קשובים לחושים שלנו בחוויה הנוכחית, ניצור לעצמנו יותר ויותר הזדמנויות של עצירה. לקחת אוויר משגרה של - מחשבות מלחיצות, דאגות, פחדים ומשימות.

העיקרון הוא פשוט ליישום: להבחין ולתת נוכחות למשהו שאנחנו חווים - בעזרת כל אחד מהחושים שלנו.




216 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page